مشاوره راه‌اندازی رستوران، خرید تجهیزات رستورانی

  02191009939  سعادت آباد، نبش خیابان ۳۷ (ساختمان قدس)، پلاک۴، واحد ۱۷

سرو فراز

Homeمقالهانتخاب اسم کافی‌ شاپ

انتخاب اسم کافی‌ شاپ

انتخاب اسم کافی‌ شاپ

مانند هر کسب‌وکار دیگری، انتخاب اسم کافی‌ شاپ نیز نقش حیاتی در سرنوشت آن کافه دارد. در مقاله قبلی از اهمیت انتخاب اسم رستوران برای انواع رستوران صحبت کردیم. زمانی که یک اسم برای کافی‌شاپ خود انتخاب می‌کنید، شما در حال پایه‌گذاری برند خودتان هستید. پس از انتخاب اسم، قرار است از آن زمان به بعد و تا زمانی که کسب‌وکار شما ادامه دارد، دیگران شما را با آن نام بشناسند و صدا کنند. بنابراین در جست‌وجو و انتخاب یک اسم مناسب سهل‌انگاری نکنید و به اندازه‌ی کافی برای آن وقت بگذارید. اسم انتخابی باید ساده، کوتاه، به‌یادماندنی، متمایز، زیبا، منحصربه‌فرد و بامفهوم باشد تا تأثیرگذار بوده و برای شما مشتری جذب کند. اما چگونه می‌توانید یک نام مناسب برای کافی‌شاپ خود انتخاب کنید؟ در این مقاله روش‌ها و راهکارهای آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با در اختیار داشتن اطلاعات کافی بتوانید به یک نتیجه‌ی مطلوب برسید.

انتخاب اسم کافی‌ شاپ با الهام از تم کافه

اگر برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی‌شاپ خود از یک تم خاص استفاده کرده‌اید، می‌توانید اسمی منطبق با همان تم را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر کافه‌ی خود را به سبک کافه‌های ایتالیایی طراحی کرده‌اید، نام‌های ایتالیایی همچون «کافه میلان»، «کافه سیسیلی» یا «کافه فلورانس» و موارد مشابه می‌توانند اسامی مناسبی باشند. برای نمونه، کافه‌ای در هندوستان وجود دارد که از تم فیلم‌های هری پاتر استفاده کرده و نام «هاگوارتز» را برای آن انتخاب کرده است. مطمئناً یک فضای طراحی شده با آیتم‌های جادوگری و انتخاب نام مرکز آموزشی آنها برای کافه می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در جلب توجه مردم و کشاندن آنها به کافه داشته باشد.

استفاده از اسم خودتان برای کافی‌ شاپ

یکی دیگر از راه‌های انتخاب اسم کافی‌ شاپ این است که از نام خودتان استفاده کنید. قبل از اینکه چنین تصمیمی بگیرید، مطمئن شوید که اسم شما در نظر عموم مردم زیبا و به‌یادماندنی باشد. این امکان وجود دارد که چون شما در تمام طول عمر نام خودتان را شنیده‌اید و به آن عادت کرده‌اید، به نظر خودتان نام مناسب و زیبایی باشد ولی در واقعیت چنین نباشد. بنابراین در این مورد احتیاط کنید. بهتر است که در این مورد از دیگران نظرسنجی کرده و اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید به‌جای استفاده از نام خودتان، از نام فرزندتان یا یکی از عزیزانتان استفاده کنید. اسامی مانند «کافه فرهاد» یا «کافه ایمان» از جمله اسامی هستند که صاحب کافه نام خود یا فرزند خود را برای کافی‌شاپ استفاده کرده است.

استفاده از نام نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خاص

برای انتخاب اسم کافی‌ شاپ خود می‌توانید از نام نوشیدنی‌ها یا غذاهای خاصی که در کافه سرو می‌کنید استفاده کنید. اگر قهوه‌ی خاصی یا غذای معروفی ارائه می‌دهید، می‌توانید از نام همان‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید صفت‌های گرم، سرد، شیرین، خانگی و امثال اینها را با آن اسم نوشیدنی یا خوراکی ترکیب کنید. اسامی مانند «کافه اسپرسو» یا «کافه لاته» با استفاده از نام نوشیدنی‌ها، و اسامی همچون «پیتزا هات» یا «برگر کینگ» با استفاده از نام خوراکی‌ها انتخاب شده‌اند.

خلاقیت در انتخاب اسم کافی‌ شاپ

لزومی ندارد که حتماً یک اسم موجود را برای کافی‌شاپ خود انتخاب کنید. بلکه می‌توانید با ترکیب خلاقانه‌ی دو اسم، یک نام جدید بوجود بیاورید. همچنین می‌توانید ابتکار به خرج داده و با ترکیب مناسب حروف، یک اسمی که اصلاً وجود ندارد خلق کنید. دراین‌صورت، کافه شما دارای یک اسم کاملاً منحصربه‌فرد و باارزش خواهد بود.

انتخاب اسم کافی‌ شاپ براساس نام مکان

شما می‌توانید اسم خیابانی که کافی‌شاپ شما در آن قرار دارد را برروی کافه خود بگذارید. به‌عنوان مثال، اگر کافی‌شاپ شما در خیابان ونک قرار دارد، اسم «کافه ونک» اسم بسیار مناسبی برای آن خواهد بود. همچنین اگر کافی‌شاپ شما در نزدیکی یک جاذبه‌ی گردشگری یا یک مکان تاریخی یا یک بنای یادبود قرار دارد، می‌توانید نام آن را برای کافی‌شاپ خود انتخاب کنید. مثلاً اگر کافی‌شاپ شما در نزدیکی عالی‌قاپو قرار داشته باشد، اسم «کافه عالی‌قاپو» می‌تواند مناسب باشد. انتخاب چنین اسامی چند مزیت دارد. اول اینکه آن مکان معروف است و به‌راحتی در ذهن مردم می‌ماند. دوم اینکه با یادآوری نام کافه شما، محل آن نیز در ذهن مشتریان تداعی می‌شود.

استفاده از اسامی طنزآمیز

یکی دیگر از روش‌های بسیار جالب در انتخاب اسم کافی‌ شاپ، استفاده از اسامی طنزآمیز است. چنین اسامی به‌خوبی در ذهن مردم ماندگار خواهد شد. اسامی مانند «کافه قلقلی» یا «کافه قندشکن» را می‌توان جزو چنین اسامی دسته‌بندی کرد. چنین اسامی ماندگاری بیشتری در ذهن مشتریان دارند. در این مورد دقت داشته باشید که اسم انتخابی جلف، سبک و بی‌ادبانه نباشد، چون در این صورت مطمئناً با شکست مواجه خواهید شد. بهترین اسم طنزآمیز اسمی است که وقتی مردم آن را تلفظ می‌کنند باعث شود لبخندی برروی لب آنها بنشاند.

خود را جای مخاطب قرار دهید

کافی‌شاپ شما در چه منطقه‌ای قرار دارد و مردمان آنجا چگونه فرهنگی دارند؟ آیا در یک منطقه‌ی اعیان‌نشین هستید یا در یک منطقه‌ی متوسط یا ضعیف؟ آیا در یک منطقه‌ی پرتردد و شلوغ بازاری قرار دارید یا در نزدیکی مراکز فرهنگی یا اداری؟ در منطقه‌ای که هستید با چه قشری از مردم سروکار دارید؟ آیا بیشتر با قشر کارگر سروکار دارید یا با قشر تحصیلکرده؟ آیا مشتریان شما بیشتر جوان‌ها هستند یا افراد مسن؟ شما باید خودتان را جای مخاطبین و مشتریان هدف خود قرار داده و از نگاه آنها مشاهده و قضاوت کنید. از این طریق می‌توانید اسمی برای کافی‌شاپ خود انتخاب کنید که برای منطقه‌ای که در آن هستید و قشر مخاطبی که دارید مناسب‌ترین باشد.

انتخاب اسم کافی شاپ اهمیت بالایی دارد

در انتخاب اسم کافی‌ شاپ هیچگاه کپی‌برداری نکنید

بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در انتخاب اسم کافی‌ شاپ خود مرتکب شوید این است که از یک نام مشهور کپی‌برداری کنید. این‌کار نه‌تنها باعث نمی‌شود تا از شهرت آن نام مشهور بهره‌برداری کنید، بلکه نتیجه‌ی معکوس داشته و نظر مردم در مورد شما منفی خواهد شد. دراین صورت تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت. شما باید یک نام اختصاصی و منحصربه‌فرد برای کافی‌شاپ خود انتخاب کنید و با سعی و تلاش برای آن اسم برندسازی کنید تا از رقبای خود سبقت گرفته و یک جایگاه مناسب برای خودتان به‌دست آورید. ممکن است پیدا کردن نام مناسب دشوار باشد، اما غیرممکن نیست و نباید ناامید شوید. فقط به کمی خلاقیت، جست‌وجو و پیگیری نیاز دارد.

اسم انتخابی را به ثبت برسانید

اگر فردی آینده‌نگر هستید و تصمیم دارید پس از دستیابی به موفقیت در کسب‌وکار خود آن را توسعه دهید، بهتر است پس از اینکه یک اسم مناسب برای کافی‌شاپ خود انتخاب کردید آن را به ثبت برسانید. چرا؟ چون این اسم قرار است تبدیل به برند شما شود. و اگر شما اسم کافی‌شاپ خود را به ثبت نرسانید، ممکن است شخص دیگری پیش‌دستی کرده و آن اسم را برای خود به ثبت برساند. در این صورت سال‌ها تلاش و زحمت شما به هدر خواهد رفت.

سخن آخر

انتخاب اسم کافی‌شاپ یک امر حیاتی است. اگر وقت کافی برای انتخاب یک اسم مناسب در نظر نگیرید، این امکان وجود دارد که کسب‌وکار شما با شکست مواجه شده و خسارات زیادی متحمل شوید. در عوض، انتخاب یک نام خلاقانه و منحصربه‌فرد می‌تواند باعث موفقیت شما شده و سود سرشاری به‌دست آورید. در این مورد حتماً نظر اطرافیان خود را بپرسید. از مردم بازار و منطقه‌ای که می‌خواهید کافی‌شاپ خود را در آنجا افتتاح کنید نظرسنجی کنید. با صاحبان کافی‌شاپ‌های باسابقه و قدیمی مشورت کنید و از تجربیات و نظرات باارزش آنها که با سال‌ها فعالیت به‌دست آورده‌اند استفاده کنید. اگر بتوانید با سعی و تلاش برای اسم کافی‌شاپ خود برندسازی کنید، در آینده می‌توانید با فروش حق امتیاز تجاری نام برند خود هم دامنه فعالیت خود را گسترش داده و هم درآمد بیشتر و مضاعفی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم با نرم افزار کافی شاپ سپیدز هم آشنا شوید و پیش از شروع فعالیتتان انتخابی مناسب برای مدیریت کافی شاپ داشته باشید.

آیا تجربه راه اندازی و نام‌گذاری کافی شاپ دارید؟ با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر هم نیاز به مشاوره دارید سوالتان را در بخش نظرات بپرسید. ما تلفنی هم پاسخگوی شما هستیم. جهت مشاوره با شماره 02122072006 تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شركت سرو فراز با بيش از ٢٠ سال سابقه كار و تجربه در زمينه صنعت هوشمندسازی رستوران،اتوماسيون فرآیندها و انجام پروژه با اكثر برندهای مطرح رستورانی و اتوماسيون با توجه به مشكلاتی كه از نظر امكانات،هزينه ،موجوديت محصولات و …در اين بازار موجه شناخته شده و اقدام به حل مشكل كردند.

سعادت آباد، نبش خیابان ۳۷ (ساختمان قدس)، پلاک۴، واحد ۱۷ - شرکت سرو فراز آرین